vineri, 28 mai 2010

Ardenii

La cererea unui imens număr de telespectatori o să fac începând de azi un mic tur al Ardenilor. Un tur în general începe dintr-un punct A şi se termină în acelaşi loc. Un tur al Ardenilor este altfel. El este ca o floare. Fiecare turuleţ este o petală a unui pistil. De când e lumea şi pământul, mai exact de vreo 15 ani, pistilul este la Charleville-Mézières.

Haideţi acum să dăm o fugă până la Luxemburg că acuşi se întunecă.

Ţară / oraş / bancă / obiectiv turistic / colţ de rai, Luxembourg, Luxemburg, Lëtzebuerg (în luxemburgheză) sau, oficial, Marele Ducat de Luxembourg are o populaţie de 502 500 locuitori (în ianuarie 2010), cu o creştere de 100 000 în ultimii 30 de ani iar ca distanţe maxime 82 km de la nord la sud, 57 de la est la vest şi 147 km de autostrăzi, luminate şi gratuite. Unul din cei şase membri fondatori ai Uniunii Europene şi membru NATO, a suprimat în 1967 serviciul militar obligatoriu şi are o armată de 800 de voluntari.

Ce să vă mai spun, că se vede şi cu ochiul liber : oraşul vechi “unde curge-n vale un râu mititel“ în deplină armonie cu cel nou, construcţii zvelte, cu linii armonioase şi foarte proporţionate, o adevărată încântare pentru ochiul pretenţios al turistului.

Revenim cu altă petală după o scurtă pauză publicitară.

6 comentarii:

  1. or fi ardenii cum or fi, dar ardenele ma fac sa-mi tuflesc cusma in jos pe ceafa si sa-mi focalizez intens privirea..

    constructiile zvelte si armonioase sa ne desfete ochiu'.. skål!

    RăspundețiȘtergere
  2. Acum si-n vecii vecilor!
    "Santé" curata!

    RăspundețiȘtergere
  3. La poza a 6-a chiar m-am uitat atent la riu in speranta k ardena face baie :))

    RăspundețiȘtergere
  4. orașul luxembourg mi-a plăcut tare tare mult de fiecare dată cînd am fost acolo (doar de fo 4 ori, da mai am timp!)

    RăspundețiȘtergere
  5. Frumos (şi util) că ai pus şi fotografii.:)

    RăspundețiȘtergere

Scrieti baieti, numai scrieti!